Queens vs Gryffins

28 oktober 2017 - Lacombe, Canada

Afgelopen donderdag was het eindelijk zover, Bill en Edie namen ons mee naar een ijshockey wedstrijd. Het was een vriendschappelijke wedstrijd om geld op te halen voor een plaatselijke basisschool. Het plaatselijke vrouwenteam Red Deer Queens speelde tegen de Gryffins. Net als bij de rodeo begonnen we met het Canadese volkslied, gezongen door leerlingen van de basisschool waar geld voor opgehaald werd. De wedstrijd was spannend en het bleef, dankzij goed keeperswerk van twee kanten, 2-2 in de reguliere speeltijd. Ook tijdens de zogeheten over time (twee keer vijf minuten extra, eerst vier tegen vier, dan drie tegen drie) wist geen van de teams te scoren en kwam het aan op shoot outs, waarbij één speler tegenover de keeper komt te staan en moet proberen te scoren. Er werd van de zes pogingen slechts eentje gescoord, helaas door de Gryffins die daarmee wonnen. Wel werd de keepster van de Queens player  of the  match, met maar liefst 40 reddingen.

Tijdens de pauzes werden de kleuterteams op het ijs losgelaten, die voor veel vermaak zorgden door vaker te vallen dan de puck te raken.

En o ja, uiteindelijk werd er 21 duizend dollar opgehaald, best goed voor een halfleeg stadion...

(En voor de foto's: roze shirts zijn de Queens, bruin de Gryffins)

1. Renée:
    29 oktober 2017
    Ziet er stoer uit! Eigenlijk de Canadese variant op ons vrouwenvoetbal.. Maar het stadion ziet er méér dan halfleeg uit, en dan toch 21.000 dollar ophalen..das knap inderdaad. Heb je nog wel wat over van je reisbudget?? xxmama
  2. Chris:
    6 november 2017
    mooi verslag van de wedstrijd Aleid, alsof je al vele ijshockey wedstrijden hebt gezien, kan zo de plaatselijke krant in volgens mij. Ik begreep van Guus dat je daar al dik in de sneeuw zit, wij hebben vannacht onze eerste nachtvorst, slecht -1 graad maar toch.