Vancouver dag 1

16 augustus 2017 - Vancouver, Canada

Mijn eerste dag in Vancouver besloot ik met de benenwagen de stad te verkennen, het enige plan dat ik had was dat ik graag richting de haven wilde. Via een omweg kwam ik in een straat terecht waar vrijwel alle daklozen zich leken te verzamelen, het was ongemakkelijk, maar de eigenaar van het hostel had me ervan verzekerd dat ik nergens bang voor hoefde te zijn, zolang ik maar gewoon door zou lopen. Slechts een paar straten verder begon het rijke centrum van Vancouver, waar toeristen en zakenlui door elkaar heenlopen. De haven was prachtig, en ik heb minstens twee uur gelopen langs alle boten die er aangemeerd lagen tot ik bij Stanley Park uitkwam.

Dit park is een soort eiland ter grote van het centrum, en is een compleet natuurgebied waar touristen komen wandelen en fietsen, en waar inwoners van Vancouver met name hardlopen. Het eiland is met name bos, en overal lopen kleine zwarte eekhoorns voor je voeten. Op één plek op het eiland staan een aantal authentieke totempalen, gemaakt door de oorspronkelijke bevolking van Canada, elk uniek en met een eigen betekenis.

Doodmoe, maar voldaan lag ik om negen uur al in mijn bedje (al heeft dat ook met de jetlag te maken...).