Drop en knoflook

21 oktober 2017 - Lacombe, Canada

Ik zit alweer een tijdje op mijn nieuwe werkplek vlakbij Lacombe in Alberta. Ik zit bij Bill, Edie en hun kleindochter Trinity, Bill en Edie hebben beide Nederlandse ouders, en het huis staat daarom vol met Nederlands aardewerk. Ze runnen samen een groente- en fruitboerderij, waar in de zomer kunnen mensen zelf hun bessen kunnen plukken, en van lente tot herfst je een pakket met groente, fruit, zelfgebakken taarten en brood en nog veel meer andere zelfgemaakte producten kunt bestellen. Daarnaast hebben ze ook nog een bed&breakfast, verhuren ze hun terrein voor bruiloften en hebben ze een klein café.

Toen ik hier aankwam waren er al twee andere meiden, Jennie uit Korea en Nozomi (Nom) uit Japan, helaas ging Jennie na drie dagen al weg naar een nieuwe plek, maar Nom zal hier gedurende mijn hele verblijf ook zijn (en dat is leuk want we kunnen het gelukkig goed met elkaar vinden).

Ons werk is erg gevarieerd, ik heb tot nu toe knoflook geplant, aardappels en bieten geoogst (alles met de hand), tomatensap en puree gemaakt, brood gebakken en de bed&breakfast schoongemaakt. Vaak zijn we van negen tot vijf bezig, maar tot nu toe is het erg leuk en leerzaam.

Lacombe zelf is een kleine stad, ongeveer een kwartier van de boerderij en voor Canadese begrippen heeft het een oude uitstraling. Opvallend is dat je op veel plekken Nederlandse producten zoals drop en hagelsag kan krijgen. Dit vanwege de vele Nederlandse immigranten (zoals de ouders van Edie en Bill) die na de oorlog naar Canada vertrokken. Voor mij erg fijn want nu kan ik nog gewoon lekker van drop en beschuit genieten, ik hou het nog wel even vol!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Guustine:
    21 oktober 2017
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, wijffie😁Lekker met je handen in de aarde wroeten...af en toe even opkijken en genieten van de natuur om je heen🌲🌻😍
  2. Wiesje:
    21 oktober 2017
    Ziet er super mooi uit Aleid. En zo te lezen heb je het erg naar je zin.
    Groetjes vanuit het verre wolvega😄
  3. Renée:
    21 oktober 2017
    Net een dik uur met je zitten skypen, nu ook nog een nieuw blog en foto's, heerlijk!!
    Heerlijk om je zo stralend te zien, lieverd, we missen je!! xxxmamapapajandouwe
  4. Chris:
    6 november 2017
    Wat een verschil met je vorige werkplek waar je voornamelijk met de dieren in de weer was, toch helemaal jouw passie. Wat een leuk bedrijf zeg waar je nu zit, het klinkt alsof je ook hier helemaal op je plek bent, veel buiten en lekker afwisselend, fijn te horen dat het goed gaat lieverd.....daaag XXXXX